Parkeeronderzoek is al lange tijd meer dan alleen het achterhalen van de parkeerdruk in een paar straten. Met een parkeeronderzoek wordt bijvoorbeeld ook gekeken naar de herkomst of het motief van geparkeerde voertuigen. Dit kan voor enkele straten, een wijk of soms zelfs voor een hele stad. Met behulp van anpr-scanauto’s is de data steeds betrouwbaarder en nauwkeuriger en door deze data met tabellen, grafieken en kaarten leesbaar te maken kan een verkeerskundige vaak in één oogopslag zien hoeveel voertuigen geparkeerd staan in een wijk, waarom zij hier staan, hoelang zij hier staan en ga zo maar door. Maar eigenlijk begint een parkeeronderzoek altijd bij de capaciteit. Hoeveel voertuigen passen er in een stad, wijk of straat? Hoeveel gehandicapten plaatsen of laadplaatsen zijn er aanwezig?Pas na het in beeld brengen van de capaciteit kan de rest van het onderzoek beginnen.
Ieder mens is fantastisch
“Ik wil mensen meenemen op mijn reis naar een ander mensbeeld”, vertelt Dirck Slabbekoorn, Jumbo-filiaalmanager in Rotterdam. “Ik heb een geweldsmisdrijf meegemaakt. Tijdens en na mijn revalidatieperiode ben ik me gaan afvragen hoe ik eigenlijk naar mensen kijk en hoe ik ze wil zien. Als je mensen op een bepaalde manier ziet, hoe behandel je ze dan? Als je mensen telkens hetzelfde blijft behandelen als je doet, krijg je ook telkens hetzelfde resultaat.”
SpokenWords: Elten Kiene - Mobiliteit in Rotterdam
Spoken-Words artiets Elten Kiene sloot het eerste deel van het Nationaal Congres Parkeren en Mobiliteit in oktober 2021 af. De woordkunstenaar denkt na over mobiliteit, ergens komen en naar toe gaan, stilstaan en weer doorgaan. Op zijn geheel eigen wijze zet hij je aan te verwondering en denken.
Het duurde even maar belofte maakt schuld. Hierbij het fragment en tekst. Het luisteren meer dan waard!
Luister hier naar de Spoken Words van Elten van oktober jl.
Samen komen we verder
'Ik hoop op heldere menselijkheidsvisie binnen deze branche'
Dirck Slabbekoorn is een eigentijdse supermarktmanager in Rotterdam die de dingen net even anders doet. Betekenisvol ondernemen staat bij de Jumbo-manager centraal. Thema’s als authenticiteit, duidelijkheid, rechtvaardigheid, wijsheid en zorgzaamheid staan bij hem hoog in het vaandel. Maar wat heeft zijn aanpak te maken met een onderwerp als mobiliteit?